WIADOMOŚCI

Sauber wydłużył rozstaw osi, Ferrari zrobi to samo?
Sauber wydłużył rozstaw osi, Ferrari zrobi to samo?
Zespół Saubera potwierdził iż przed sezonem 2018 wydłużył rozstaw osi swojego nowego bolidu C37 w porównaniu do jego poprzednika, co może sugerować, że na podobny zabieg w tym roku zdecyduje się również zespół Ferrari.
baner_rbr_v3.jpg
Ekipa Ferrari w zeszłym roku zdecydowała się na krótszy rozstaw osi niż Mercedes, co faworyzowało włoski zespół na krętych torach, a niemiecki na szybkich, posiadających długie zakręty. Ostatecznie zwycięstwo przypadło po raz kolejny Mercedesowi i wszystko wskazuje na to, że Ferrari w tym roku również postawi na dłuższy rozstaw osi.

Zaprezentowany wczoraj nowy Sauber znacząco różnił się od swojego poprzednika nie tylko kolorystycznie. Ekipa obrała zupełnie nową filozofię przy projektowaniu aerodynamiki bolidu oraz części mechanicznych, czego skutkiem ubocznym było również zwiększenie rozstawu osi, co wraz z nowym silnikiem Ferrari ma jej pomóc powrócić do środka stawki.

Sauber C37 obok Williamsa FW41 stanowi jedną z najbardziej zmienionych konstrukcji wyścigowych z tych, które zostały już zaprezentowane i ma już za sobą tzw. roll out na torze pod Barceloną.
"C37 to zupełnie nowa maszyna wyścigowa. Bazuje na znacznie bardziej innowacyjnej i radykalnej koncepcji aerodynamicznej" mówił dyrektor techniczny zespołu, Jorg Zander. "Zauważycie, że koncepcja nosa i przedniego skrzydła uległa zmianie."

"Zmieniliśmy rozstaw osi a przednia oś została przesunięta nieco do przodu. Miało to na celu stworzenie większej ilości miejsca dla elementów skrętnych zawieszenia i poprawę efektywności aerodynamicznej."

"Zmieniliśmy także wysokość wahacza, który jest teraz wyżej zamocowany, aby poprawić osiągi aerodynamiczne a także wewnętrzne elementy zawieszenia, które teraz tworzą znacznie bardziej kompaktową i lżejszą konstrukcję."

"Z tyłu auta zauważycie, że nadwozie jest znacznie bardziej smukłe. Umieszczenie elementów wokół nowego systemu chłodzącego jest bardzo zwarte. Dział projektowy włożył w to sporo wysiłku."

"Z tyłu mamy także nowy silnik Ferrari na sezon 2018, który napędzać nas będzie na bardzo dobre pozycje. Mamy również skrzynię biegów od Ferrari wraz z tylnym zawieszeniem Ferrari, co zmusiło nas do przesunięcia do tyłu o 40 mm całego zawieszenia."

Sauber dzięki finansowemu wsparciu od Alfa Romeo zaplanował również agresywny rozwój konstrukcji wyścigowej na sezon 2018.

"Pojawią się nowe podłogi, nowe przednie skrzydło a także prawdopodobnie nowe elementy nadwozia" dodawał Zander.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

5 KOMENTARZY
avatar
ekwador15

21.02.2018 13:56

0

Dłuższy rozstaw osi w Mercedesie W08 EQ Power+ powodował problemy z balansem i ustawianiem auta przez wiekszosc 2017 roku. Oby w Ferrari nie było podobnie.


avatar
marcelo9205

21.02.2018 14:04

0

Powodował również, że byli szybsi na większości torów. Według mnie wiekszy rozstaw osi przyniósł mercedesowi w ostatecznym rachunku więcej korzyści niz wad. Powazne problemy mieli na trzech torach: Monaco, Węgry i Singapur.


avatar
_Pawlo14_

21.02.2018 14:16

0

Ferrari zwiększy rozstaw osi ale nie w takim stopniu jak to zrobił Mercedes w 2017 r.


avatar
vanD

21.02.2018 15:59

0

Myślicie, że 2k18 będzie pierwszym od wielu lat sezonów w którym nie będzie tzw. Outsidera ? kto może notorycznie odpadać w Q3 ? Hass ? STR ?


avatar
TomPo

21.02.2018 16:28

0

@4 - zdecydowanie TR z Honda :) No i jakos kiepsko widze Williamsa z takimi dwoma geniuszami kierownicy, ktorzy raczej nic nie wniosa w rozwoj bolidu.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu